viernes, 4 de diciembre de 2015

LA LIRA - Recull INTIMITATS

Inspirat per un poeme de Cant d'Abelone d'en J. Vinyoli

LA LIRA

Només coneixia un camí.
Un de pedres que feien mal als peus,
però sobre les que aprens a caminar
quan és l'única via.

Com un animaló poruc,
em costava sortir i descobrir.
El meu món interior
ple de lectures, de llegendes, i d'aventures
m'era suficient.

A poc a poc, amb sabates noves
vaig anar traient el cap i els peus...
Les pedres del camí ja no eren dolor
ni por.

A pas lent, insegur, vaig aprendre a caminar,
caient molt sovint, estigmatitzant els meus genolls...
Alguna cosa, segurament les sabates, em va convèncer
per allunyar-me cada cop més
d'aquella nena trencadissa
i ploraire que em retenia nodrint la meva covardia.

El meu pare ens va endur aquella nina de cristall,
i em va dir: "Vés... Ara, ets TÚ."
Vaig tardar en entendre els seus mots...
Sóc tan lenta!

...I després de tornar a aixecar-me de terra
m'he vist en aquells ulls...
He esdevingut una dona lira
per ser polsada i fer vibrar
acceptant, confiada, les mans que m'ajudaran
a caminar.

INTIMITATS
04/12/2015
© Yol Llubes

Foto xarxa


No hay comentarios:

Publicar un comentario