lunes, 18 de enero de 2016

CONVERSA DE BESUCS - Recull RELATS MAREJATS

CONVERSA DE BESUCS

Acaba d'entrar un altre pacient.
He aixecat els ulls de la meva revista...
És un home, mira al seu voltant, la sala d'espera està buida.
Sols estic jo.
- Hola – dic educadament.
- Hola – respon ell distret.

És que això de tria un seient en una sala d'espera buida d'un oftalmòleg pot arribar a ser molt feixuc.
Ens perdem de vista. L'oftalmologia ja les té aquestes coses... Invisibles.
Torno a passar el temps amb les fotografies del magazín.

No sento cap soroll, res.
Alço els ulls... Segueix igual. Dret al mig de la sala!
Les meves selles i la meva mirada l'interroguen.

- Busca alguna cosa?
- Com?
- No ho sé, estar aquí dret... No vol seure?
- No. Gràcies, estic bé tal com estic.
- Ah. Dispensi.

Quin paio tan estrany. Plantat al mig de la sala, no en un racó contra la paret, no, no... dempeus.
En fi, que hi farem... Cada u... Tots tenim les nostres manies.

- Perdoni – em diu.
- Si?
- A vostè no li fa res estar asseguda?
- No l'entenc, ho sento. Com vol dir?
- Sí, que està en una cadira.
- Sí, estic esperant...
- Però asseguda.
- Doncs, sí. Exactament.
- Perdoni, però és que ho trobo estrany.
- El que?
- Que estigui asseguda.
- Ah! Bé, he de reconèixer que a mi em sorprèn vostè.
- Ah sí? Per què? Hi ha res d'anormal en estar dret, dempeus?
- Home, no aniria fins a dir anormal, però atípic? Li agrada més?
- Sí, prefereixo atípic.
- Doncs diré atípic.

Silenci un cop més. Quins nassos! M'estan entrant unes ganes de riure...

- Està visitant el doctor?
- Suposo que sí.
- Oh, això de suposar no diu res de concret... Oi que m'entén?
- No n'estic del tot segura.
- Quan li toca a vostè?
- Tinc hora per les cinc de la tarda.
- Oh, jo també. I porta retard.
- Ja saps que acostumen a passar aquestes coses.
- No pas amb el doctor Puig.
- El doctor Puig?
- Si, el psiquiatre, el doctor Puig.
- Ah... crec que aquesta és la consulta del doctor Pou. Oftalmòleg.
- No pot ser!
- Jo crec que sí.
- Ja he vist que la infermera era nova... Dispensi. Adéu-siau.
- Adéu, bona tarda.


Gener, 2016
© Yol Llubes

Dibuix Guim Tió



No hay comentarios:

Publicar un comentario